Balada o useknuté ruce

2. prosince 2013 v 16:52 | Vojta z blogu uajiii |  UaGa- uajiii galerie
Za devatero horami a sedmero moři, daleko na severu a západě, leželo přístavní městečko. Pamatovalo zlatou horečku, jakpak by ne. Uprostřed města se táhl křivolaký náhon. Napůl zmrzlý a napůl ospalý, jak to v této roční době bývá. No a ten náhon, milé děti, byl plný šupinatých úhořů!

Ti pstruzi (nebo zlatí úhoři, vše se mi plete dohromady), ze dna přehrady, kam ústil náhon, vyzvedli tři věnce. Víc propletence větví. V první mušle homole, uvnitř ryba mihule, zapletená do druhé. V druhých větvích propletených jsem našel modrou ruku zlatokopa. Nadosmrti useknutá, už v biografu pravili- však jedna ruka nezatleská. V posledním věnci propletenci jsem našel poklad- rezavý klíč k zámku v lodi, co nejmenší v přístavu kotví. Stěžně má zdobené řezbou ploutví. (Taková náramná loď to byla.) Jestli to byly ploutve pstruzí či úhoří, to vám však nepovím, protože sám nevím. Odemknul jsem jachtu, napnul plachtu, páni, sledujte mou trasu: Umnak, Unilaska, Unimak.

6 lidí ohodnotilo tento článek.